bokens källförteckning

1 - Cafékedjan Ziferblat

2 - Pay per Laugh | TeatreNeu

3 - Förnuft och känsla går hand i hand

4 - Freestyle Decision Making – Ari Riabacke & Mona Riabacke, 2016

5 - Thinking, fast and slow – Kahneman, 2011

6 - Svenskarnas inställning till reklam (Sveriges Annonsörer och Novus 2012)

7 - Reklamundvikande i en digital brytningstid

8 - Nu lämnar vi den Gutenbergska parentesen

9 - Rocka sockorna

10 - Den inplastade purjolöken och följderna

11 - Bad customer service interactions more likely to be shared than good ones

12 - The One Number You Need to Grow

13 - Events as a Strategic Marketing Tool - D Gerritsen, R van Olderen - CABI Tourism Texts, May 2014

14 - Amazon funderar på att ta tunnelbanan till kunden

15 - E-handelns nya vinstlott: Provrum på posten

16 - Nu lanserar Mall of Scandinavia en ”click & services”-hörna

17 - Food & Friends trendspaning 2015

18 - Sitta är det nya röka, Anna Iwarsson 2014

19 - Urban Tribes

20 - For Happiness, Spend Money On Experiences

21 - My Driving Academy

22 - Varannan nyfödd väntas bli 104 år, Svenska Dagbladet 2012

23 - Är det verkligen sant att ”vi arbetar mer än någonsin och mår dåligt”?

24 - Keinan & Kivetz, JCR 2011

25 - Nya Svenska väljare - Holmberg/Oscarsson, 2013

26 - Föreläsning på Guldnyckeln 2015

27 - Religiosity Highest in World's Poorest Nations, Gallup 2010

28 - Sverige ett av världens mest sekulariserade länder, Gallup 2009

29 - Stiftelsen för strategisk forskning: De nya jobben i automatiseringens tidevarv

30 - Chef och hög lön inte viktigast när unga får välja

31 - Interview with Pippa Evans and Sanderson Jones, founders of the Sunday Assembly, Reform 2013

32 - Skillnaden mellan strategi och teknik

33 - Carglass Norge

34 - Kundtillfredsställelse, utdrag ur Sverigestudien 2013

35 - Tommy Hilfiger Introduces Virtual Reality Headsets for Shoppers

36 - Skärpta miljökrav motor för utveckling

37 - Det ansvarsfulla företaget 2014, Svensk Handel

38 - Matsmart

39 - Specialisterne

40 - Arbetsintegrerande sociala företag på frammarsch

41 - Ryanair boss says his airline must stop upsetting people

42 - Ryanair profits soar 66% as charm offensive reaps rewards

43 - Call me - Tal ordentligt

44 - Kan vi så tale ordentligt?!

45 - Hela Sverige som virtuell och spelbar värld för Minecraft

46 - Klar til nyt job? Sådan rykker du videre

47 - Worldwide, 13% of Employees Are Engaged at Work, Gallup 2011-2012

48 - Varannan svensk jobbar gratis

49 - Taxi vs Uber - hur traditionella bolag förgör sig själva genom att rata innovation

50 - Hans Brinker Budget Hotel

51 - Kaospilot

52 - Svartklubben

53 - Pie In The Sky? Domino's Flips Switch On Times Square Instant Reviews, Takes Transparency To New Level

54 - Suspended Coffee

55 - ABBA The Museum

56 - Dutch students can live in nursing homes rent-free (as long as they keep the residents company)

57 - Kopi Luwak

58 - French cafe charges rude customers more

59 - Legoland Ice Pilots School

60 - Hundested Sandskulptur Festival

61 - Invitationsdepartimentet

62 - Grannys Finest

63 - Schorembarbier

64 - Spotifys oväntade svar till Cassandra hyllas på nätet

65 - FC St. Pauli

66 - Dove Campaign for Real Beauty

67 - Kiruna IF kommer att bli Sveriges första hbt-certifierade idrottsförening

68 - Konfirmeringsbias

69 - The basic, memorable and transforming experience – Experience model by Gool & van Wijngaarden, 2005

70 - The Interactive experience model by Falk and Dierking, The Museum Experience 1992

71 - The Experience satisfaction model – Goossens och Mazursky, 1992

72 - The Model of compelling experiences – The Doblin Group, 2007

73 - The Experience realms model - Pine & Gilmore, The experience economy 1999

74 - Adapterat från Imagine your Event - Imagineering for the event industry – Moniek Hover Ph.D, 2008 (avser begreppen Tematisering, Storytelling, Sensorisk stimulering, Lek och spel) - Adapterat från Imagineering – Het creëren van belevingswerelden – Diane Nijs & Frank Peters, 2002 (avser Animering)

75 - Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being – Ryan, R. M., & Deci, E. L., 2000

76 - Thinking, fast and slow – Kahneman, D. 2011

77 - Making Meaning: How Successful Businesses Deliver Meaningful Customer Experiences – Shedroff, Diller, Rhea – 2008

78 - Blue Ocean Strategy - how to create uncontested market space and make the competition irrelevant - W. Chan Kim och Renee Mauborgne, 2005